Automatització d'un muntacàrregues de tres plantes

L'alumne Eric Mesas, de 2n de batxillerat de l'IES Castelló d'Empúries va automatitzar un muntacàrregues de tres plantes amb l'automàt programable.
Aquesta és la introducció del seu treball de recerca i el vídeo on es pot observar la maqueta construïda i l'automatització:

INTRODUCCIÓ TREBALL DE RECERCA:
Què hagués passat si els autòmats no s’haguessin inventat? Aquesta pregunta és difícil de contestar, principalment perquè la gran majoria de gent desconeix què són. La versió més coneguda dels autòmats són els robots, però un autòmat té moltes més aplicacions.

Aquesta temàtica em va atraure després de veure el treball de recerca de l’any l’anterior que anava sobre els automatismes. Des de petit sempre m’ha agradat remenar coses d’aquest tipus, ara tenia l’oportunitat de ser jo el que crees “tecnologia” i no només ser-ne un usuari. A més a més, vaig pensar que em podria ajudar si més endavant em decantava per una carrera universitària amb especialitat electrònica.

Aquest treball pretén explicar què són aquests aparells, i fer un muntatge pràctic per poder veure una de les seves múltiples aplicacions.